Extreme fish makeover

Tjenare vänner!
Efter ihållande regn och vårdande av en vattkoppesjuk son så tittade äntligen solen fram.
Med ett trevligt sällskap begav jag mig på årets första fisketur till långan. En magisk kväll med
flugfiske, eldning, gott fika och mycket fisk. Trots att det var kallt i lyften kunde man identifera några
olika insekter i luften, så att man kunde välja fluga därefter. Själv tog jag en harr som var värd att ta upp,
samt ett antal småöringar som fick simma tillbaka för att växa på sig. Dock hade den ene i sällskapet
lyckats hitta en fluga i lådan som överrensstämde exakt med insekterna denna kväll. Ett tag var vi
oroliga att han skulle tömma Långan på fisk. Idag gjorde jag som sig bör med nyfångad fisk, en folie-
inpackning med smör, kryddor och rödlök. Som man säger, det smälte i munnen!

Kommentarer
Postat av: matilda

cyklar du i nåt team? :)



sv: härligt att du gillar min blogg.

2008-06-12 @ 20:58:37
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: JOhan

Ääää det där är ju en mört. Försök inte!.

2008-06-15 @ 15:48:48
Postat av: Farmor

Oj vad jag blir avundsjuk! Skall försöka fiskelyckan

nån dag snart, kanske det blir två tre abborrpinnar av vanlig storlek, gissa vilken!

PS! Åsas blogg är "Not found"!



Kram!





2008-06-15 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0